1. Open je WhatsApp en stuur een bericht naar 06 81 90 64 12 (Sla dit nummer op, dit is de WhatsApp voor riders)
2. Druk op start om naar de rider app te gaan
3. Druk op BEGIN en je bent online om orders te ontvangen
4. Wil je niet meer werken druk op STOPPEN zodat je geen orders meer ontvangt

Door een WhatsApp bericht naar HomeTaste te versturen herkennen we je account aan de hand van de geregistreerde nummer (we hebben een koppeling met WhatsApp). Er is geen inlog vereist om te werken. Veilig, simpel en toegankelijk voor iedereen!

LET OP: je wordt elke 24u automatisch uitgelogd en je kan de bovenstaande stappen volgen om weer te starten met bezorgen.

1. Hou je WhatsApp in de gaten. Je ontvang een bericht met de verdiensten, restaurant locatie en afstand als een nieuwe order binnenkomt
2. Druk op de button Portal om naar de rider app te gaan om de order te accepteren
3. Druk op Accepteren of Weigeren. Wie als eerst de order accepteert krijgt de order toegewezen.

Dat is niet gewenst omdat het het restaurant verwacht dat jij de opdracht uitvoert en niet een ander persoon.

HomeTaste-klanten delen hun persoonlijke gegevens met ons en vertrouwen erop dat we ze veilig houden. We zetten ons in voor de privacy van onze klanten en het is dan ook essentieel dat de persoonlijke gegevens die ze ons toevertrouwen, worden beschermd en op een correcte manier worden gebruikt. In het kader van je contractuele verplichtingen aan HomeTaste deel je deze verantwoordelijkheid met ons.

Met welke persoonlijke klantgegevens kom je in aanraking?

Bij elke bestelling die je accepteert en bezorgt, kom je in aanraking met persoonlijke klantgegevens. Dit zijn onder andere de naam, het bestelnummer en de locatie van de klant.

Hoe ga je op een veilige manier om met gegevens?

Klanten vertrouwen erop dat jij en HomeTaste hun gegevens veilig houden. Je moet dus weten hoe je er op een verantwoordelijke manier mee omgaat. Volg altijd deze richtlijnen wanneer je met ons bezorgt:

  • Gebruik persoonlijke klantgegevens alleen om bestellingen te voltooien. Neem alleen contact op met klanten over hun bestelling en alleen terwijl je met hun bestelling bezig bent.
  • Neem nooit contact op met een klant indien er geen sprake is van een bestelling. Dit houdt in dat je geen contact met klanten opneemt voor persoonlijke redenen, zoals bijvoorbeeld via de telefoon, sms, email, of via social media. Daarnaast dien je geen klantgegevens op te slaan op jouw persoonlijke apparaten.
  • Maak nooit een foto van een identiteitsbewijs wanneer je een ID moet checken voor items met een leeftijdsrestrictie. Controleer het identiteitsbewijs van de klant om te bevestigen dat de foto op de ID lijkt op de persoon die voor je staat. Controleer de vervaldatum van de ID om de geldigheid te bevestigen. Voer de geboortedatum van de klant in de Rider App in om te bevestigen dat de klant ten minste 18 jaar oud is.
  • Maak nooit een screenshot van klantgegevens en deel hun persoonlijke gegevens nooit met anderen. Deel nooit persoonlijke klantgegevens via e-mail, sms, social media of op een andere manier. Als je dit wel doet, maak je inbreuk op de privacy van de klant en schend je je contractuele verplichtingen aan HomeTaste, zelfs als je de klantgegevens of een opgeslagen afbeelding ervan achteraf verwijdert.

Wat kan er gebeuren als je op een foute manier omgaat met persoonlijke klantgegevens? 

Als je contact opneemt met klanten buiten de context van het bezorgen om, of als je klantgegevens opslaat of deelt, is dit een ernstige schending van je Opdracht van overeenkomst met HomeTaste. In dit geval kan het zijn dat we je Rider Account beëindigen.

Zorgen en vragen

Als je je zorgen maakt over bepaalde klantgegevens in een bestelling of in de opmerkingen bij de bezorging, breng het Rider Support Team hier dan zo snel mogelijk van op de hoogte. Maak geen screenshot van de klantgegevens of van chatgesprekken in de app. Ons team kan de accountgeschiedenis van de klant bekijken om je melding te controleren.  

Bedankt! 
We stellen het op prijs dat je deze belangrijke richtlijnen hebt gelezen en er samen met ons voor zorgt dat persoonlijke klantgegevens altijd veilig en privé blijven. Heb je vragen, neem dan zeker contact op met ons support team.

Zorg dat je altijd inlogt via je WhatsApp (stuur een bericht naar 06 81 90 61 12) met het telefoonnummer dat je hebt opgegeven bij HomeTaste. 

Als je de rider app niet in kunt, neem dan contact op met ons Support team.

Als er te veel aanmeldingen in een stad zijn binnengekomen voor het aantal open plekken, dan ontstaat er een wachtrij. Wanneer er weer plekken vrij komen, ontvang je automatisch een e-mail.

We kunnen je helaas geen inschatting geven van hoe lang een wachtrij zal duren, dat is afhankelijk van de vraag van klanten en het aantal riders dat op dit moment actief is.

Voordat we een account blokkeren is er altijd contact met je opgenomen (of meerdere pogingen gedaan) via telefoon of e-mail. Check alsjeblieft eerst je inbox(en) om te begrijpen waarom je account geblokkeerd is.

Is je account onterecht geblokkeerd? Neem dan alsjeblieft contact met ons op via Support.

Als je even niet met ons wilt bezorgen is dat natuurlijk geen probleem. Je account blijft 12 maanden actief sinds de laatste keer dat je met ons hebt bezorgd.

Als je wilt dat jouw account langer dan 12 maanden actief blijft sinds jouw laatste bezorging, neem dan contact met ons op zodat wij jouw account kunnen heractiveren.

Elke 24u (na start van je Rider App) wordt je automatisch uitgelogd. Door op WhatsApp ons een bericht te sturen (06 81 90 64 12) ontvang je weer een nieuwe link om de Rider app te starten en ben je weer online.

Wanneer wij jou een order aanbieden, zal deze 100 seconden open staan op je scherm. Als je de order niet voor deze 100 seconden accepteert of weigert, gaat het systeem ervan uit dat je deze niet wilt aannemen en zal de order dus worden aangeboden aan een andere rider. Dit is nodig om te voorkomen dat de klant oneindig moet wachten op het bestelde eten.

Wanneer je drie opeenvolgende orders niet accepteert of weigert binnen het gegeven tijdvak, gaan we ervan uit dat je onbedoeld op online staat en zal het systeem je dus automatisch geen orders meer toezeggen.

Je kan makkelijk weer aan de slag door op “start” te klikken.